Merhaba, farkındayım grafik tasarım ve hatta kaligrafi sergileri yakın tarihlerde oldu, hatta üst üste bile geldi.
Ama ne yapayım benim kaligrafiye, harflere ve çok üzerinde durmamış olmama rağmen hat sanatına zaafım var. Güzelliklerinden ve yenilikçi oluşlarından ötürü bu güzelliği mazur görünüz.
Şirin Şengel de “Çok Kısa Öykü için tipografik çalışmalarım var hazır” deyince bize de hemen sizlerin karşına getirmek düştü. Bu bildiğimiz bir öykü resimleme çalışması değil. Bu anlamda sıra dışı. Daktilo ve bilgisayar ile tipografik resimleme de diyebileceğimiz bu tarza Şirin Şengel de farklı bir bakış açısı ve yorum getirmiş. Öykünün metnini görselleştirmiş.
“Logotype seyredilen bir yazıdır” tanımı gibi 13 çalışmanın yer aldığı bu sergi de okunan değil de seyredilen bir öykü kitabı gibi adeta.
Sergi anı defterine duygu ve düşüncelerinizi not düşeceğinizden emin olarak şimdiden teşekkür ediyor, bu sergi deneyiminizden de hoşnut kalmanızı diliyorum.
En iyi dileklerimle,
Hakan Sarıhan
Artsonline Web Art Gallery – Mayıs 2021
_______________________________
Fikir üretmek için önce düşündüm. Bir daktilom var. Açık mavi renkte. Baba yadigarı. Babam sağ bu arada. Yazmanın dışında tıkır tıkır, ne yapabilirim? Nasıl üretebilirim? Merak ettim.
Sorular sordum birbiri ardına. Araştırmaya başladım. Her bir araştırma başka bir keşif oldu. En azından benim için. Kelimeler birbirini kovaladı. Kavramlar birbirini çağırdı. Parçalar birbirini tamamladı. Daktilo sanatı, ardından ASCII sanatı, ardından çok kısa öykü türü ve ardından akademisyen / yazar Murat Gülsoy. Bunları kendime göre birleştirdim.
Bir nedensellik ya da bir anlam kurgusu aradım mı? Evet.
Murat Gülsoy’un “13 Çok Kısa Öykü” sünü görsel bir metin tasarımı halinde yorumladım.
Bu arada,
Öyküler metin olarak çok kısa.
Okuyup düşününce uzun ve derin.
İzlemeniz ve okumanız dileğiyle ya da tersi.
Tercih sizin.
Gönülden selamlar, sevgiler
Doç.Dr. Şirin Şengel
Artsonline Web Art Gallery – Mayıs 2021
_______________________________
Şirin Şengel
Eskişehir’de doğdu.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü’nden mezun oldu.
Aynı Üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Eğitimi Programı’nda yüksek lisans eğitimini ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı’nda doktorasını tamamladı.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünde öğretim üyesi olarak çalıştığı dönemde İznik çini çalışmalarına Yaşayan İnsan Hazinesi Mehmet Gürsoy’un atölyesinde devam etti.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Kültür Kitapları Serisi’nin ilk kitabı olan “Mehmet Gürsoy / Yaşayan İznik Çinileri / Living İznik Tiles” Türkçe-İngilizce olarak 2020 yılında yayımlandı.
Halen Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde lisans ve lisansüstü programlarında tipografi, grafik tasarım ve sosyal sorumluluk tasarımı dersleri vermektedir.
Çalışmalarında kolaj, akrilik ve sayısal teknikleri kullanmaktadır.
_______________________________
Bu sergide yer alan eserlerin mevcudiyeti ve fiyatları güncel sergilenme tarihleri içinde geçerlidir. Bu tarihten sonra “Geçmiş Sergiler” sürecinde yer alan sergilerin sanatçıları ile iletişime geçilmelidir.
_______________________________
Yasal Uyarı
Burada sergilenen tüm eserler FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASI ile koruma altında olup, tüm hakları sanatçısına aittir. İzinsiz kopyalanamaz ve kullanılamaz./ All Rights Reserved.
Fikir ve emeğe verdiğiniz değer ve gösterdiğiniz saygı için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
ARTSONLINE WEB ART GALLERY
_______________________________
Her biri kendi içinde renk, çizgi, leke dengesiyle yaratılmış eserler. Her birini okumak çok güzel ama seyretmek de bir o kadar etkileyici. Tebrik eder ve çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Sayın Nazan Özman
nazik yorumlarınız ve dilekleriniz çok mutlu etti, teşekkür ederim.
Selamlar sevgiler
Kaligrafik düzenlemeleriniz çok başarılı olmuş. Biraz popart biraz çağdaş. Nostaljik ve yalın. Daha uzun soluklu hikayeler bekliyoruz.
Sayın Murathan Kesici
yorumlarınız için çok teşekkür ederim, çok naziksiniz.
Selamlar, sevgiler
Şiirlerinizi zevkle okudum süslü sayfalarda! …Tebrik ederim, çalışmalarınızda başarılarınızın devamını dilerim.
Sayın Nilgün Temiz
değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Selamlar, sevgiler
Görsel şiir ve mikro öykü sentezi yapmak için Murat Gülsoy’un “13 Çok Kısa Öykü” sün den daha iyi bir kitap yoktu dünyada . Takıldım kaldım, büyüttüm imgeleri, aklım kitaba gitti, tekrar okudum sonra tekrar baktım. Zamanının ruhu geçmiş . şiirin resimi olmuş sayenizde. zaten şiirin resimi olan öyküler. beyin terinize sağlık. tebrikler
Sayın Cahit Günaydın
nazik ve cesaret verici yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.
Selamlar, sevgiler
Yıllardır reklam sektöründe yaratıcı ekiplerde görev almış, ayrıca kısa öyküler yazan biri olarak serginizi büyük bir heyecanla inceledim. Sizi kutluyorum. Son derece dengeli, tekrara düşmeyen, ufuk açıcı bir çalışma… Yalnız, 6. öykünün yer aldığı çalışmanın son sözcüğüne takıldım. Tipografik yaklaşım olarak doğru olsa da hece bölüntüsü Türkçe kurallarına aykırı. Diğer hiçbir öyküde benzer bir durum yok. Bu konudaki yaklaşımınızı merak ettim.
Meltem Hanım değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Haklısınız belirttiğiniz konu nazarlık olmuş, çok naziksiniz.
Sevgiler
Şirin hanım, kitaplarda gördüğümüz tipogratif düzenlemenin bir sergide sanatsal bir eser olarak karşımıza çıkması ,bu ürünlerde harflerin seçimi, renk kullanımı ,
okunabilirliği gibi özelliklerin doğru şekilde yorumlanması kreatif bir iş olmuş .Tebrikler.
Ayşen Hanım değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim, çok naziksiniz.
Sevgiler